Sunday, June 17, 2012

52 earrings challenge - week #24

 
Yesterday I finished my earrings for the 52 earrings challenge - week #24. I had those round disc earrings in my sketch book for quite a while now, and I really like how they turned out. The background is very dark blue polymer clay with just a hint of gold. The patterns are from one of my favourite stamps and I used them for a backfilling pattern in gold. The discs are sanded and polished to a high sheen (not so much visible in the picture). I had some clear glas beads, that I wanted to hang into the hole of the disc and fix with wire. I used a very dark copper wire for the construction of the wire and some silver plated wire for the earring hooks (which is thicker, and so more confortable to wear). I blackend the silver with patina, so they would go better with the other colors of the earrings. Hope you like them, too!
Gestern hab ich meinen Ohrringe für die  24. Woche der "52 earrings challenge" fertig gestellt. Ich hatte diese runden Scheiben- Ohrringe schon eine ganze Weile in meinem Skizzenbuch und ich bin glücklich darüber, wie sie nun geworden sind. der Hintergrund ist aus sehr dunkel Blauem Polymer Clay mit nur ein bisschen Gold eingemischt. Die Muster sind von einem meiner Lieblingsstempel und wurden für ein Backfilling mit Gold verwendet. Dann hab ich die Scheiben geschliffen und poliert, sie glänzen ganz wunderbar (was man in dem Foto lieder nicht so gut sehen kann). Ich hatte noch einige Glasperlen, die ich gerne mit Draht in die Öffnung der Scheiben hängen wollte. Ich habe einen ganz duklen Kupferdraht für die Aufhängung verwendet und versilberten Draht für die Ohrhaken ( der ist nämlich dicker als der Kuperdraht und daher besser im Ohr). Ich habe das Silber geschwärzt, damit die Farben besser zusammen passen. ich hoffe Euch gefallen sie auch!
Have a great Sunday!
Habt einen schönen Sonntag!

 

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a comment

<< Home